Részecskeszűrő, FAP, Adblue rendszer alkatrészei
Az AdBlue tartály egy különálló része a járműnek, mely általában a tüzelőanyag-tartály közelében helyezkedik el. A tartály űrtartalma a jármű típusától és felépítésétől függ, de általában 10-30 liter közötti. Az AdBlue rendszer folyamatosan figyeli az AdBlue szintjét és a rendszer működését. Amennyiben az AdBlue szint kritikusan alacsony, a fedélzeti számítógép figyelmezteti a vezetőt az utántöltés szükségességéről. Ha nem történik meg az utántöltés, a jármű teljesítménye fokozatosan csökken, végül pedig a rendszer letiltja a motor újraindítását. Az AdBlue felhasználása nagymértékben függ a jármű használatától, de átlagosan 5000-10000 kilométerenként szükséges az utántöltés.
[13 db]
A fosszilis üzemanyagok elégetése során különböző káros anyagok kerülnek a légkörbe, köztük a nitrogén-oxidok (NOx), amelyek súlyos környezeti és egészségügyi problémákat okozhatnak. A nitrogén-oxidok hozzájárulnak a savas esők, a földközeli ózonképződés, valamint a részecskeszennyezés kialakulásához. Ezek a szennyező anyagok károsítják az ökoszisztémákat, növényeket és állatokat egyaránt. Emellett az emberek egészségét is veszélyeztetik, légzőszervi megbetegedéseket, asztmát és más súlyos betegségeket okozhatnak. Különösen veszélyesek a gyermekekre és idősekre.
Az AdBlue rendszer egy olyan alkatrész, melynek alkalmazása lehetővé tette, hogy a dízelüzemű járművek nitrogén-oxid kibocsátását akár 90%-kal csökkentsék a korábbi modellek szennyezési szintjéhez képest. Ez hatalmas előrelépés a környezetvédelem terén, mivel a közúti közlekedés az egyik legjelentősebb forrása a NOx szennyezésnek. Az AdBlue technológia elterjedése nemcsak a helyi és regionális légszennyezést csökkenti, hanem globális szinten is hozzájárul az üvegházhatású gázok kibocsátásának mérséklődéséhez. A csökkentett NOx emisszió enyhítheti az éghajlatváltozás hatásait, így védve a Föld ökoszisztémáit és biológiai sokféleségét a jövő generációk számára.
Az AdBlue egy 32,5%-os karbamid oldat, amely esszenciális szerepet játszik a dízel járművek károsanyag-kibocsátásának csökkentésében. A rendszer a szelektív katalitikus redukció (SCR) elvén működik, amely átalakítja a káros nitrogén-oxidokat nitrogénné és vízzé.