Az önindító, amely egy apró villanymotor a motorblokkban. Ha a motor túl nagy, akkor az első indulásakor nagyobb indítónyomatékra van szükségük. Az önindító rácsatlakozik a lendkerék fogaskoszorújára, és meghajtja azt, amíg a lendkerék eléri a megfelelő fordulatot a motor indításához, majd idővel lekapcsolódik róla, hogy ne hátráltassa.
Mivel szinte minden alkatész mozog, és nagy erők hatnak rájuk, mindegyikkel lehet probléma.

Ha nem történik semmi az indítózás pillanatában, akkor lehet, hogy csak az akkumulátorral van probléma. Jó esetben csak lemerült, hosszas állás, vagy felkapcsolva maradt lámpák miatt. Rosszabb esetben pedig meghibásodott. Előfordulhat, hogy a testkábel eloxidálódott, vagy nem megfelelően érintkezik.
Ha az elektromos hálózat rendben van, akkor tényleg az önindító lehet hibás. Az önindító mechanikai mozgatásának két fő felelőse van; a mágneskapcsoló (behúzómágnes) és a bendix. A mágneskapcsoló elektromosság hatására mozdul el és biztosítja a bendix és a főtengely közti kapcsolatot. A bendix pedig a fogaskerék rendszer, ami az önindító forgását továbbítja a főtengelyre.
Ha indításkor az önindító kattogó hangot ad ki, akkor nincs elegendő áram a behúzómágnes működéséhez. Ha örlő zajt, recsegést hallunk, akkor valószínűleg a bendixel lesz probléma.