A menetciklus olyan statisztikai adatpontok halmaza, ami a jármű sebességét az időhöz viszonyítja. Azért, hogy a benzinfogyasztást, károsanyag-kibocsátást, és más teljesítményeket mérni tudják. Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási vizsgálatokat futóműfékpadokon végzik. A kipufogógáz-kibocsátásokat a jármű teljesítményének jelzésére mérik.

A New European Driving Cycle (NEDC) avagy Új Európai Menetciklus elődje 970-ben született meg, ECE-15 néven. Egy elég kezdetleges modell volt, majd matematikailag tovább csiszolták, ahogy a gépjárművek elterjedtek a 80-as és 90-es években. A teljes, és végleges NEDC 1997-ben került napvilágra. A 2000-es évekre, bele kerültek a kisteherautók is, mint a városi közlekedés gyakori résztvevői.
Számtalan gyártó van a piacon, különböző technológiákat alkalmazva a gépkocsikban. Kellet egy pontos tesztciklus amivel meg lehet állapítani az üzemanyag fogyasztást, és a szén-dioxid kibocsátást. Így lehet új gyártmányokat megmérni, és a kibocsátási normákat előírni. (EURO I–VI).
Népszerű Kisteherautók
Ami a hétköznapi embert illeti, sokáig így mérték az autók fogyasztását. Vegyünk például néhány népszerűbb kisteherautó, hogy milyen fogyasztási előrejelzései vannak a NEDC rendszerben.
|
Kisteherautó Modell
|
NEDC Átlag üzemanyag fogyasztás 100km-en
|
|
Opel Vivaro C Combi L2H1 2.0
|
6.1 Liter
|
|
Opel Vivaro B L1H1 2700 1.6 CDTI 95
|
7.2 Liter
|
|
Renault Master 3 Phase 3 L3H2 FWD dCi 180
|
7.3 Liter
|
Renault Master 3 Phase 3 L1H1 FWD dCi 135
|
7.1 Liter
|
Peugeot Boxer (X290) L1H1 330 BlueHDi
|
6.1 Liter
|
Peugeot Boxer (X290)-L2H1
|
6.1 Liter
|
Következő cikkünkben az új sztenderdet, a 2017-től életbe lépett WLTP-t vitatjuk meg.